Ukoliko ste vlasnik malog preduzeća odnosno lokalnog biznisa,
dobro je da napravite solidan internet marketing plan koji može povećati prepoznatljivost vaše firme lokalno u mestu u kojem poslujete i da vas istovremeno preporuči velikom broju klijenata koji se mogu nalaziti bilo gde u svetu.

Ukoliko već imate urađen biznis plan, sve što vam još treba jeste da ga integrišete
u nov internet marketing plan. Međutim ukoliko ste poput većine mojih klijenata, vi vaše
biznis i marketinške planove nosite u glavi bez da će te ih ikada staviti na papir.

Bilo da želite imati pisani ili nepisani internet marketing plan, ovde možete pogledati
pet korisnih saveta u sastavljanju internet marketing plana.

1. Pitajte se šata želite postići prezentacijom vaše firme na internetu.
   Da pronađete nove klijente, da obezbedite kvalitetne informacije
   o vašim uslugama, da ostvarite direktnu prodaju preko interneta ili čak da 
   kreirate  lokalnu internet zajednicu.
   Formiranje jasno definisanog cilja učiniće vaš plan mnogo efikasnijim.

2. Prezentirajte vašu ponudu u obliku "levka", postavite u prvi plan širok spektar usluga a medju njima obavezno istaknite one koje su po
klijenta najpovoljnije, zatim potrudite se dobro da objasnite u čemu je prednost svih ostalih usluga koje nudite, imajući pri tome na umu da neželite potencijalnog klijenta odvratiti ni od one osnovne usluge koju nudite.

3.Dobro analizirajte konkurenciju. Dobra analiza konkurencije pomoći će vam da bolje osmislite vaš marketinški nastup.
Ukoliko tek počinjete neophodno je da pronadjete ključnu osobenost vaše  usluge ili vašeg proizvoda koji će ga istaći u odnosu na konkurenciju.
Što se internet marketinga tiče najbolje započnite tako što će te zapisati 5 url adresa vaših direktnih konkurenata zatim
na sajtu Alexa.com http://www.alexa.com/#traffic možete proveriti njihovu posećenost, i njihov rejting uopšte.
Sve ovo će vam dati mnogo bolju sliku o tome kako trebate predstaviti vaš proizvod na internetu.

4.Definišite vašu ciljnu grupu. Širok pristup potrošačima često se pokazuje kao neefikasan,uradite istraživanje tržišta,
dobro procenite ko su vam potencijalne mušterije, da li su muškarci ili žene, kog su godišta, kakvog socialno-ekonomskog porekla,
kakve su im navike, šta čitaju, kakav dizajn vole itd...

5.Razlog zbog koga bi neko kupio vaš proizvod ili poručio vašu uslugu jeste što želi zadovoljiti neku svoju potrebu i time rešiti neki svoj problem.
Mislite o tome šta zapravo smeta vašim potencijalnim kupcima, koji problem žele rešiti i na koji način im baš vi rešavate taj problem svojom uslugom ili proizvodom.

 

   Dobar primer Solidnog internet marketing plana možete pronaći ovde http://www.lo.rs/